27 oktober, 2011

Barnmat till frukost

Jag testade en egen variant av Marianns gröt idag. Det blev mer som en efterätt så det är inget som jag kommer att äta till frukost fler gånger men om jag hade varit tjugo-tjugofem år yngre så hade jag velat äta det till frukost varje dag! Det måste vara optimal barnmat: lättätet, gott och näringsrikt!Vispa ihop två ägg (det syns att det är ekoägg:-) med 0,5dl grädde. Blanda ner 1,5 msk pofiber, salt och lite vaniljpulver. Tillaga under ständig omrörning i en kastrull i smör på låg värme. Smaksätt t ex med kardemumma, kanel, bittermandel eller kanske lite kokosfett. Blåbär eller hallon till gör det säkert ännu godare.

3 kommentarer:

  1. Skickade iväg ditt grötrecept till min syster som genast testade och tyckte det var gott. Själv får jag vänta tills jag får hit pofiber innan jag kan testa.
    Då testar jag ditt bröd också!

    SvaraRadera
  2. Härligt! Jag ska försöka utveckla gröten till en mer matig gröt, recept kommer såklart!

    SvaraRadera