25 april, 2011

Med i resväskan ner

Frukost- och middagsbuffé äter vi på hotellet men lunchen bli eget ihopplock. Jag har alltid makrill med mig när jag reser; Eldorados (filéer) och Icas är de jag vet har bra innehåll (makrill, tomatpuré och salt).

Linfröbrödet (fullkorns råg, delvis som surdeg, vatten, linfrö, salt och jäst) följer också med eftersom det är ett bröd jag klarar att hantera så länge det inte är rostat och jag samtidigt äter det med smör och ost. Däremot annat osötat bröd som t ex Rågform kan trigga mig. När jag äter bröd blir det pålägg med bröd istället för bröd med pålägg; det blir då mindre kolhydrater i förhållande till fett och protein och risken minskar att det skapar ett sug. Idag till lunch blev det en brödskiva med smör och en burk makrill. Ingen gourmétlunch precis men det duger, det fanns tyvärr ingen avokado i mataffären.

Det är också skillnad om jag är iväg eller om jag är hemma. Jag köper inte hem bröd eftersom det då ändå finns en risk att jag överäter, men när jag är iväg så här så är det inga problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar