19 mars, 2011

Wrap med riklig fyllning

Wrap gjord på omelett är perfekt att ta med som lunch och mellanmål om man ska iväg. Den här fyllningen är så otroligt god; den smakrika smälta osten, philadelfian och avokadon som ger en mjuk och len smak, den rökta smaken från den fantastiska skinkan samt färsk rödlök och nymald svartpeppar. Wrapen smälter i munnen och smaklökarna tror att de hamnat i himlen.
En wrap
2 ägg
1 skvätt grädde
salt
smör att steka i
riven stark ost som får smälta på

Fyllning
philadelfia
smakrik rökt skinka
avokado
rödlök
babyspenat
nymald svartpeppar








Lilla Saluhallens sortiment av skinka är väl värt de extra pengarna. Skinkan är som en skinka ska vara; den trillar sönder vilket innebär få tillsatser och den har en fantastisk rökig smak; det behövs bara en liten skinkbit för att ge smak till hela wrapen. Den hittas på Ica Maxi.

1 kommentar:

  1. Den här har jag gjort flera gånger nu och jag håller med dig, det är himmelskt gott! Dessutom tittar alla kollegor avundsjukt på mig när jag kommer med min fräscha wrap :D

    SvaraRadera